Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Prestació econòmica de 200€ mensuals per a joves en procés d'emancipació que estan a l'espera de resolució de l'Ingrés Mínim Vital, trobant-se en situació de necessitat i vulnerabilitat

Atorgant aquesta prestació econòmica es vol contribuir a la cobertura de les necessitats bàsiques de les persones joves en procés d'emancipació que són susceptibles de ser beneficiàries d'una prestació de l'Ingrés Mínim Vital, mentre obtenen una resolució de la seva sol·licitud, d'acord amb l'article 11 i el Títol V de la Llei 4/2023 de 27 de febrer, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears.

Código SIA

3183969

Personas destinatarias

Les persones beneficiàries d'aquesta prestació econòmica han de complir els requisits següents:

a) Haver estat sota guarda o tutela administrativa de qualsevol entitat pública de protecció de menors de les Illes Balears o d'una altra comunitat autònoma amb la què el Govern de les Illes Balears hagi establert col·laboració en matèria de protecció de menors, en el moment de complir 18 anys.

b) Haver sol·licitat l'Ingrés Mínim Vital i no comptar encara amb una resolució.

c) Tenir uns ingressos inferiors als de la renda social garantida per una persona adulta sola en el moment de la sol·licitud de la prestació.

d) No estar complint una mesura o pena privativa de llibertats.

e) Tenir residència al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

f) Tenir expedient obert als serveis socials comunitaris o en el Servei de Famílies de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.

Plazo máximo para la resolución y notificación

1 mes

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b

Telf. 971 177 155

Órgano competente para resolver

Direcció General de Famílies, Infància, Joventut i Diversitat

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Les persones beneficiàries han de complir els següents requisits:

a) Haver estat sota guarda o tutela administrativa de qualsevol entitat pública de protecció de menors de les Illes Balears o d'una altra comunitat autònoma amb la què el Govern de les Illes Balears hagi establert col·laboració en matèria de protecció de menors, en el moment de complir 18 anys.

b) Haver sol·licitat l'Ingrés Mínim Vital i no comptar encara amb una resolució.

c) Tenir uns ingressos inferiors als de la renda social garantida per una persona adulta sola en el moment de la sol·licitud de la prestació.

d) No estar complint una mesura o pena privativa de llibertats.

e) Tenir residència al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

f) Tenir expedient obert als serveis socials comunitaris o en el Servei de Famílies de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.

Documentación a presentar

1. Les persones interessades han de presentar una sol·licitud d'acord amb el model de l'annex

2. Les persones interessades han d'aportar:

a) Justificant d'haver presentat la sol·licitud de l'IMV.

b) Declaració responsable de la persona sol·licitant de la prestació, d'acord amb el model d'aquestes bases, segons la qual declara:

- Que no incorre en cap de les circumstàncies de prohibició per ser beneficiària d'aquesta prestació.

- Que no ha estat subjecte a una revocació, per causes imputables a la persona sol·licitant, d'alguna de les ajudes gestionades per la Xarxa Pública de Serveis d'Emancipació.

- Que ha de destinar l'import íntegre de la prestació a la finalitat per a la qual s'ha atorgat.

- Que a data de la presentació de la sol·licitud no ha obtingut resolució a la sol·licitud de l'ingrés mínim vital.

- Que ha de comunicar a l'òrgan que concedeix la prestació, la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per concedir la prestació. En especial, ha de comunicar immediatament a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat la notificació de la resolució de l'ingrés mínim vital.

- Que s'ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents.

- Que ha d'aportar tota la informació i documentació requerida per l'òrgan instructor.

- Que es compromet a complir les condicions i els requisits establerts en aquestes bases, que coneix i accepta íntegrament.

- Que sap que, en cas de falsedat en les dades o la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'l podrà excloure d'aquest procediment i podrà ser objecte de sanció; que, així mateix, si escau, els fets es posaran en coneixement del ministeri fiscal per si poden ser constitutius d'il·lícit penal.

- Que sap que ha de complir la resta d'obligacions que preveu l'apartat 11 d'aquests bases.

c) Declaració de veracitat de les dades bancàries segons el model que es troba a disposició a la seu electrònica del Govern de les Illes Balears.

d) Fotocòpia de la llibreta o compte bancari en què figuri com a titular la persona beneficiària.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

2026

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Famílies

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

X

Esmena de sol·licitud

Requisitos

Haver presentat anteriorment una sol·licitud de la prestació econòmica

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

1 mes des de la notificació del requeriment

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Famílies

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Famílies, Infància, Joventut i Diversitat

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar